13 Mart 2017 Pazartesi

Bir Doğuş Hikayesi; Konya Şekerleri ve Torku



Hangi fikirlerle, ne zaman doğduklarını bilmeden de olsa belli markaları seçiyor, kullanıyor, hayatımızın bir parçası haline getiriyoruz. Ancak tanınmamış bir üründen küresel bir markaya dönüşme süreci oldukça uzun ve sayısız zorluklarla dolu bir yol. Bu uzun ve zorlu yol hedefe ulaştıktan sonra ise genellikle markalar tarafından övünç kaynağı olarak biz tüketicilerle paylaşılıyor.
Evrensel markaların bu tarz başarı hikayelerini genellikle birçoğumuz duymuşuzdur. Ancak bugün bu yazının konusu ise o kadar uzaklara ait değil, buradan, bu topraklardan.
900 bin üreticinin emeğiyle ortaya çıkmış bir kooperatif; Konya Şeker ve Torku.


                                                     
                                     

Konya Şeker'in temelleri 1952 yılında evlerindeki nafakadan kesen çiftçilerce ve Konyalı eşraf tarafından atılıyor. 40 yıl devlet tarafından idare ediliyor . Ancak sürekli zararlarla büyümeye çalışan kuruluş ülkenin kara deliklerinden birisi olarak anılmaya başlıyor ta ki 1999'da Anadolu Birlik Holding göreve gelene kadar.

Anadolu Birlik göreve geldiğinde Konya Şeker 10 milyon dolar borca sahip, faiz ve zarar sarmalında. İlk etapta işe rehabilitasyonla başlanıyor ve 10 yılda 700 milyon dolar yatırım yapılıyor.
2003 senesinde ise, dünyanın en modern şeker fabrikalarından biri olarak gösterilen Çumra Şeker Fabrikası ile birlikte toplamda 11 tesisten oluşan Çumra Şeker Entegre Tesisleri’nin temelleri atılıyor. Yatırım 2004 yılında faaliyete geçiyor. Atılan bu adımlarla birlikte Konya Şeker, iki fabrikasındaki üretimlerle Türkiye'deki toplam şeker üretiminin %25'ini gerçekleştirmeye başlamış oluyor.
Bu yılki yatırımlarla yapılan toplam yatırım ise 1 milyar dolar sınırını aşmak üzere ve bugün sadece Türkiye'nin değil dünyanın da kendi alanında önde gelen, bilinen karlı bir firması durumunda. Bu başarının arkasında ise ABH ve 60 bin civarında çiftçinin emekleri yatıyor.


                                    

Bir üretici kooperatifi olan Konya Şeker'in 61 yıllık bilgi birikimi ve 900 Bin üreticinin emekleriyle 2007 yılında Torku markası tüketiciye merhaba diyor. Konya Şeker ''%100 doğal, güvenli ve kaliteli ürünler sunma, tohumundan ambalajına her adımını kontrol etme'' şiarıyla bütün ürünlerini ''Torku'' markası altında topluyor.

Konya Şeker ''Torku'' adı altında üretime başlamasının iki amacı olduğunu söylüyor.
Torku markasıyla hem üretici ortaklarının refahını arttırmayı istiyor hem de tüketicilerin, tohumdan ambalaja kadar her adımını kontrolü altında tuttuğu %100 doğal, güvenli, kaliteli ürünler sunmak istiyor.

Zamanla Torku, tohumuna varıncaya kadar her şeyini kendi ürettiği şekeri, katma değerli ürünlere dönüştürmek konusundaki kararlılığıyla %100 doğal ve güvenli ürünlerin çatı markası oluyor.



                               



Torku
zaman geçtikçe etliye de sütlüye de bulaşıyor ve 2011 yılında dünyanın en büyük et-süt entegre tesisi olan Panagra'nın temelini atıyor.
Torku et ve süt ürünleri üretimine ülkede yaşanan et ve süt üretimi sorunlarının çözümü için elini taşın altına koymak istediklerinden dolayı başladıklarını , et ve sütte aracılar nedeniyle oluşan, hem üreticinin hak ettiği geliri elde edemediği hem de tüketicinin başka ülkelere kıyasla çok yüksek fiyatlarla satın alma güçlüğü yaşadığı bu tabloya dur demek için etliye sütlüye karışma kararı aldığını söylüyor.

Süt üretim tesisi tam kapasite çalıştığında günlük 2 bin top çiğ süt işleyecek güce sahip.
Et ürünlerinde ise üretim 2014 yılında başlıyor, günlük bin 200 büyük, 3 bin küçükbaş işleme kapasitesine sahip.
Torku markası altında Türkiye'nin taze et tüketiminin yüzde 15'ini tek başına karşılamayı hedefliyor ve  Torku ürünlerini bugün şekerden çikolataya, unlu mamullerden, çikolata kaplamalı ürünlere, şekerlemeye, dondurulmuş patatesten süt ve et ürünlerine, bulgurdan meyve suyuna sirkeden şalgama kadar geniş bir yelpazede tüketicisiyle buluşturuyor.

Anadolu'nun kalbinde doğan ve günden güne büyüme hızını daha da arttırarak yükselen Torku yeni bir efsane olma yolunda ilerliyor. On binlerce çiftçinin omuzlarında yükselen bu marka uzun vadede binlerce emekçiye daha istihdam sağlayacak gibi görünüyor.

                               


Kaynakça:
torku.com.tr
Bugün Gazetesi
Girisimhaber.com
Markakonsept.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder